2012. augusztus 18., szombat

2×6 néha csak 5

Júniusban derült ki biztosra: sikeres volt a Sirius Rádió pályázata egy újabb frekvenciára. "Kalocsán, Szentesen, Kiskunfélegyházán, Kiskunmajsán, Derecskén, Fonyódon és Siófokon indulhatnak új kereskedelmi rádiók a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának döntése értelmében." 2012. augusztus 13-án elindult a megszokott FM 91.1 mellett a másik frekvencia, az FM 88.2, amellyel Kiskunfélegyháza mellett Kiskunmajsát is "birtokba" vettük. Ezzel egy régi nagy álom valósult meg, hiszen a viszonylag kis adó terjeszkedni kezdett, de ahogy az lenni szokott, az álmokkal együtt jöttek a nehézségek is. 



Még mielőtt bármi is kiderült volna a sikeres pályázatból, sok apró ráncfelvarrást terveztünk. Élen járt a honlap, ahová elkélt már a fiatalosabb arculat és az egységesség, ugyanis a folyton cserélődő vagy inkább bővülő stáb miatt a munkatársak rész katasztrofálisan nézett ki. Februárban még egy nagy fotózást is csaptunk, amelynek végeredményét megnézhetitek a Sirius Rádió honlapján a munkatársak fül alatt.

Én ezt a képet ítéltem a legsikeresebbnek.
Egyik barátnőm szerint hasonlítok rajta Robinra a How I Met Your Motherből. :)
A technikai bővítés és az új kütyük nem az én terepem: minden egyes alkalommal meghallgattam Sanyit, a rádió lelkét, ahogy lelkesen elmagyarázta, hogy melyik vásárolt szerkezet mire jó, mennyit bír, mennyivel jobb lesz tőle a minőség és a hangzás. Egyetértően bólintottam és örültem, hogy ezeket sikerült beszerezni, a srácok meg összeszerelték, így inkább elkerülöm jó messzire, nehogy véletlen tönkretegyem egy rossz mozdulattal. Mert hogy a kb. 5 centis kis izék elég sokba kerültek. 

Ez a két monitor mutatja a két frekvenciát. 

Ez a kettő pedig a tényleges munka terepe:
a bal oldalin dolgozok a hanganyagokkal, a rögzítéssel, vágással, míg a másik az olvasógép.
Bár itt épp a yamm.hu van megnyitva rajta. :D

A legnehezebbnek a technikai átállás tűnt, viszont nagyobb gondot jelentett - szerintem - a fejekben való átrendeződés. Hogy mostantól ez így fog működni, oda kell rá figyelni, a legapróbb elemet is át kell gondolni, meg kell tervezni. Mert hogy a két frekvencia nem azt jelenti, hogy mindkét csatornán ugyanaz szól, ugyanolyan zenékkel és megszólalásokkal. A zenei szerkesztésnek teljesen eltérőnek kell lennie, oda kell figyelni az elválasztó elemekre, hiszen nem mindegy, hogy az FM 91.1 szerepel-e benne, le kell gyártani az új szignálokat az új elérhetőségekkel, amit pedig ki is kell még találni... Az eltérő zenékből, elérhetőségekből, műsorokból és szerkesztésből adódóan pedig a megszólalások sem ugyanazok, még ha egy részük egyezhet is. A rögzítés és vágás apróságait még szokni kell, de tényleg nem olyan ördöngös dolog, mint azt először gondoltam. Olyannyira nem, hogy annak idején a Szegeden a Rádió Plusz stúdiójából egyszerre 6 frekvenciát is képes volt egy-egy ember kiszolgálni, ha volt hozzá elég rutinja. 

Kellett némi puska. :)

Kicsit paradox talán, de a legkönnyebben a "fiatal generáció" állt át agyilag. Mi már abba lettünk belenevelve a rádiózásban, hogy előre dolgozunk folyamatosan, így a hibák könnyebben korrigálhatók, az idő több mindenre elég. Megvannak a trükkök, amellyel élőnek hat az egész, ezek könnyen a rutin részévé válnak, ha tudja az ember használni a műsorlebonyolító programot és a pultot. Ennek láttam a mai nap nagyon nagy hasznát, mikor 6 óra hossza alatt gyakorlatilag 12-t gyártottam le, és a végén még egy óra hosszám maradt lazábban is. Főleg reggel 8-tól 10-ig pörgettem meg a dolgokat, mert 10-től a félegyházi frekin élő műsor következett telefonálókkal, azt néha nem győzöm felkapkodni úgy se, ha csak egy csatorna van. A "teher alatt nő a pálma" effektusa pedig nálam kifejezetten jellemző a rádiózás terén: hiába voltam fáradt még a vonaton 8 óra előtt, amint leültem a 4 monitor elé, a szemem kipattant és csak pörgettem előre a műsorsávokat. Amikor 2-kor felkeltem a műsorvezetői székből, akkor megint rám szakadt az aludhatnék, a vonaton majdnem sikerült is tovább utazni hazafelé. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése