2013. január 20., vasárnap

legyél te is mentor!


2012 februárjában csatlakoztam a szegedi Hallgatói Mentorprogramhoz, amelynek célja a hátrányos helyzetű tanulók segítése, fejlődése, szociális beilleszkedése. A szakdolgozatomat írva és az államvizsgára tanulva kismillió helyen láttam, olvastam, hogy a magyar oktatási rendszer egyik legnagyobb problémája az - sok egyéb mellett -, hogy nem tudja kezelni a szegregáció kérdését, nem képes kompenzálni az otthonról hozott szociális különbségeket, sőt, még fel is erősíti azokat, ezáltal folyamatosan újratermelve a problémát. A programban azonban ezeket láthattam is. És megpróbálhattam tenni ellene. 



A Motiváció Hallgatói Mentorprogram egyetemi hallgatók és oktatók közreműködésével, a maga eszközeivel segít, amivel éppen tud. Ha szeretnél te is tenni az ügy érdekében, jelentkezz önkéntes mentornak a következő félévre. Lehet, hogy nem te fogod megváltani a világot, de tehetsz a problémák ellen, miközben élményeket szerzel és szeretetet kapsz a gyerekektől. Mert ők a leghálásabbak az egészért.


És hogy miért jó mentornak lenni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése