2014. március 24., hétfő

Szavak Tavasza Szegeden - élménybeszámoló 2014. március 17-ről

A Slam Poetry Szeged 2014-es évadjának második versenyén vettem részt három barátommal a múlt héten hétfőn. Az első versenyről én lemaradtam, ezért kíváncsian vártam, hogy mennyivel másabb szituációt teremt, ha nem pusztán csak "örömslam" van, hanem valamilyen megmérettetés is. 




A legtöbb arcot és hangot korábbi estekről már ismertem, most azonban önkéntes zsűrizőként pontoztam is. Mivel személyesen egyiküket sem ismertem, így igyekeztem elfogulatlanul bírál(gat)ni - és nem utolsósorban magyartanári lelkemnek szárnyat adni kimondhatatlan örömében. Avagy aki nem tudja, tanítja... khm, akarom mondani, pontozza. 

Forrás: Rongy Kocsma

Forrás: http://littlehappydays.tumblr.com/
Az est Baka István Vezeklés című versével, valamint annak témaadó parafrázisával indult, mely főként a mára már kissé kiforgatott nemzeti ünnepünk és a közelgő választások jegyében telt el: volt rezsicsöki, társadalomkritika és szavazásbuzdítás vegyesen. 



Ez némiképp vegyes érzelmekre ad okot: az irodalomnak mindig is témája volt az adott politikai helyzet és társadalmi háttér, egyszerűen elidegeníthetetlen része a tematizálásnak. Véleményem szerint azonban ezt is lehet nagyon finoman és okosan tenni, nem pedig egyenesen - és olykor bicskanyitogatóan élesen - az ember arcába tolni. 

Sipos Laci - forrás: Rongy Kocsma

Így tett például a 3. helyezést elérő Mikos Ákos vagy a képzeletbeli dobogó második fokára felálló Purosz Leonidasz is; a versenyt - immár második alkalommal - megnyerő Sipos Laci pedig ettől kicsit eltérően utópisztikus világot festett a hallgatók elé. Érdemes belehallgatni a slamekbe, mert önmagukért beszélnek, talán jobban is, mint én: 




Twitteren futottam bele abba az éles kritikába, miszerint a slam poetry rendezvényeken csak "zenei alap keverést nem tudó rapperek" vesznek részt. Lehet ez is egy vélemény, lehet akár alapja is, viszont tényleg minden elismerésem azoké a fiataloké, akik még papírt ragadnak, hogy kifejezhessék gondolataikat, válaszokat keresve.

Legyen az remek írás vagy épp csak szárnypróbálgatás, jól vagy rosszul sikerült darab, mindenképp egy visszacsatolás. És pont ez a lényeg: a slam varázsa.

Találkozunk a következő Slam Poetry Szeged eseményen


Kihez beszélnek ezek a faszik – és az a lány? Slammel kísért próza
Adott néhány szegedi slammer: Bocsik Balázs, Hódi Virág Noémi, Mészáros Péter, Mikos Ákos, Sipos László és Szabó Dávid. Adott egy kötet: Boldog Zoltán Kihez beszél ez a faszi? című könyve. Adott a slam poetry és adott a tárcanovella. Adott a hely, ahol mindezek találkoznak, és néhány sör mellett egymással beszélgetnek a színpadon. Egy-egy novellarészlethez kapcsolódik egy-egy slamszöveg. Az eredmény garantáltan: szép, irodalom. 
Helyszín: Rongy Kocsma, Szeged, Kossuth Lajos sgt. 72/D
Időpont: 2014. április 3. 19:00
Az estet az Irodalmi Jelen és a Slampoetry Szeged támogatja.
A belépés ingyenes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése